Jakie produkty ekologiczne kupują Polacy - raport delikatesów internetowych polskikoszyk.pl

0Shares

Udział wartościowy w strukturze koszyka zakupowego wynosi 9,77 %, ale jeśli weźmiemy pod uwagę tylko koszyk złożony z produktów spożywczych to jest to wartość 14,78%. Największy udział w koszyku zakupowym złożonym tylko z produktów ekologicznych mają owoce i warzywa - 17,45%. Blisko 16% to ekologiczne produkty nabiałowe, nieco ponad 13,1% to napoje kawa i herbata, a ponad 12,6% to ekologiczne produkty sypkie. Te cztery kategorie stanowią ponad 50% wartości ekologicznego koszyka zakupowego.

Bardzo ciekawe wnioski dostarczają dane mówiące o tym w których kategoriach najczęściej kupowane są produkty ekologiczne. Największy udział mają one w sprzedaży dla takich kategorii jak produkty sypkie (27,92%), przetwory owocowe i warzywne (26,07%), przyprawy i dodatki (25,89%) oraz owoce i warzywa (24,3%). Ekologiczne produkty nabiałowe to 15% sprzedaży nabiału ogółem.

Najbardziej proekologiczni są mieszkańcy zachodniej Polski. Udział produktów ekologicznych w koszyku zakupowym (spożywczym) wynosi dla nabywców z Poznania 26,9%, a dla nabywców z Wrocławia 22,6%. W Warszawie udział ten jest na poziomie 13,3%. Ale już w aglomeracji warszawskiej (bez Warszawy) udział ten wynosi 20,5%. W Krakowie udział to 12,9%. Jest też inna prawidłowość - im mniejsze miasto tym udział produktów BIO mniejszy. Delikatesy polskikoszyk.pl dostarczają też produkty dla Polaków mieszkających poza granicami kraju. Najbardziej proekologiczni są rodacy zamieszkali w krajach skandynawskich - Szwecji i Danii. Udział produktów ekologicznych w koszyku zakupowym (spożywczym) wynosi dla nabywców ze Szwecji 26,8%, z Danii 16,2% Udział produktów BIO w koszyku zakupowym (spożywczym) dla nabywców z pozostałych krajów nie przekracza co do zasady 10%. Mniejszy udział (poza Skandynawią) produktów BIO wynika z preferencji zakupowych Polaków mieszkających poza krajem. Kupują oni przez Internet głównie produkty polskie, słabo dostępne w kraju ich zamieszkania.

Źródło informacji: Polski Koszyk Sp. z o.o.

UWAGA: Za materiał opublikowany przez Centrum Prasowe PAP odpowiedzialność ponosi jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. (Centrum Prasowe)